مدير مسؤول محترم روزنامه همشهري
با سلام
احتراماً، عطف به دو مطلب مندرج در آْن روزنامه با عنوان «خزان ورود گردشگر به ايران» و «بازار کساد ما و رونق ديگران» ، جوابيه ذيل جهت تنوير افکار عمومي ارائه مي شود. جا دارد به مدير مسؤول روزنامه همشهري تأکيد کنيم که سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، با توجه به انتشار کامل مطلب مذکور در آن روزنامه، تغيير و حذف حتي اندکي از اين جوابيه را پذيرا نبوده و در صورت هر گونه جرح و تعديل در متن حاضر، تا زمان حصول نتيجه مطلوب از پيگيري موضوع از طرق قانوني منصرف نخواهد شد. بنابراين مقتضي است وفق قانون، جوابيه ذيل به صورت کامل و بي کم و کاست در اسرع وقت در همان صفحه و همان ستون آن رسانه درج شود:
بار ديگر روزنامه همشهري به عنوان بولتن تبليغاتي نهاد مديريت شهري تهران، با انتشار دو مطلب، در حالي که خود به عنوان يکي از متهمان رديف اول تخريب گردشگري کشور به شمار مي رود، نسبت به دستاوردهاي کشور در اين حوزه نگران شده و در اقدامي مضحک در جايگاه شاکي نشسته و به پرسشگري و طرح گلايه از وضعيت گردشگري کشور پرداخته است! از اين رو، ذکر نکاتي به منظور تنوير افکار عمومي ضروري مي نمايد، زيرا به دلايلي که در پي مي آيد نياز و اميدي به اصلاح رويه تخريبي موجود در اين روزنامه مشاهده نمي شود:
1-\tهرگاه اخبار و اطلاعاتي از منابع جهاني مبني بر پيشرفت کشور در عرصه اي منتشر مي شود، رسانه هاي سياسي مخالف دولت با دستپاچگي و سريع تر از رسانه هاي ضد کشور و خارج نشين واکنش نشان داده و هجمه گسترده اي براي تخريب، ايجاد ترديد و کوچک نمايي دستاوردهاي خادمان ملت و کشور مي کنند. ريشه تمام نگراني هاي مذکور و ناتواني و ترس از ديدن پيشرفت هاي کشور، به منافعي بالاتر از ايران و مردمان آن باز مي گردد. در واقع، اين منافع شخصي و حزبي در اين دست از رسانه هاست که همواره به منافع ملي مي چربد؛ چه به هر حال شخصيتي که سال هاست آرزوي کسب صندلي رياست جمهوري کشور را در سر مي پروراند و در اين راه از صرف هزينه هاي هنگفت ابايي ندارد، به امپراتوري رسانه اي ايران مشهور شده که با خريد و اجاره ده ها سايت، روزنامه، هفته نامه، ماهنامه و خبرگزاري از هيچ تلاشي براي تخريب دولت چشم پوشي نمي کند؛ حتي اگر اين تلاش ها در مغايرت کامل با منافع ملي و عمومي قرار گيرد.
\t
2-\tبا ذکر اين مقدمه جا دارد تا به تلاش روزنامه همشهري براي تخريب دستاوردها و تلاش هاي شبانه روزي دستگاه هاي مختلف کشور در زير فشار انواع تحريمها، تهديدها و سياه نماييها، براي تسهيل شرايط ورود گردشگران به کشور پرداخت؛ تلاش هايي که خوشبختانه و بر خلاف تصور و ميل باطني برخي شخصيت هاي سياسي و رسانه هاي ضد دولتي امروز و به زعم نهادهاي بين المللي به نتيجه رسيده است.
3-\tجاي بسي تاسف است که بولتن تبليغاتي شهرداري تهران در تلاشي مشمئز کننده و سفسطه وار به قياس وضعيت گردشگري ايران با کشورهايي همچون ترکيه و مالزي پرداخته است. گويي آقايان سر خود را زير برف برده و متوجه نيستند که سال هاست ميلياردها دلار بودجه در رسانه هاي ضد ايراني صرف تخريب چهره ايران عزيز مي شود؛ ولي بر خلاف تمامي تلاش هاي کشورهاي دور و نزديک که ايران را از نظر سياسي، اقتصادي و گردشگري، تهديدي جدي براي خود مي دانند، گردشگري ايران با وجود همين شرايط ناعادلانه ، ضد رقابتي و بندهايي که به دست و پاي آن بسته شده همچنان در حال رشد است. (البته با عرض تاسف براي گردانندگان روزنامه همشهري و رسانه هاي همسو با ايشان که از يک آبشخور تغذيه مي کنند).
4-\tو باز هم مايه تاسف فراوان است رسانه اي که درآمد ميلياردي خود را مديون مردم همين آب و خاک است، پا را فراتر از تخريب دولت و دولتمردان گذاشته و حتي آمار نهادهاي بين المللي پيرامون پيشرفت کشور را نيز تخطئه مي کند. اين روزنامه حتي آمار سازمان هاي جهاني مبني بر پيشرفت کشور را مشکوک دانسته و آن را منتسب به آمارهاي دولتي مي داند.. و چه بسا احتمال آن وجود دارد که گردانندگان اين روزنامه وقتي در جريان اخبار جديد از رشد گردشگري ايران (که به زودي اعلام خواهد شد) قرار گيرند، از هم اکنون در پي سياه نمايي محض در ايران بوده و به دنبال فراهم سازي بسترهاي تخريب اين دستاوردها باشند.
5-\tاما اگر رسانه اي غير از روزنامه همشهري با تمام وابستگي ها و جهت گيريهاي مغرضانه، تخريبي و سياسي به ابراز نگراني و تخريب وضعيت گردشگري کشورمان مي پرداخت، موضوع تا اين حد ناراحت کننده نبود... اين موضوع کاملا روشن است که ميزان گردشگران ورودي کشور، کمتر از گردشگران خروجي است؛ اما اين که علل و دلايل چنين وضعي چيست، موضوعي است که اتفاقا روزنامه همشهري در جريان آن بوده و حتي در آن دخيل است.
6-\tواقعيت آن است که بر اساس آمار اعلام شده، سالانه رقمي معادل 50 ميلياردتومان هزينه تبليغات تورهاي خارجي در کشور است که روزنامه همشهري قريب به هشتاد درصد رقم مذکور را دريافت مي کند. به عبارت ديگر، بولتن تبليغاتي نهاد مديريت شهري تهران، سالانه ميلياردها تومان درآمد به شکل مستقيم و غير مستقيم از تبليغ تورهاي خارجي که بعضا در تعارض آشکار با دين و فرهنگ کشور نيز هستند کسب مي کند. نتيجه تبليغ سواحل و مکان هايي از اين دست در روزنامه اي که منافع اقتصادي در آن حرف اول را مي زند، تا جايي پيش مي رود که اين روزنامه از سر کسب درآمد حتي به تبليغ معبد يک فرقه ضاله نيز مي پردازد.
7-\t اي کاش با وجود زشتي اين اقدام ضد گردشگري ملي روزنامه همشهري، کار به همين جا ختم مي شد؛ چرا که اين روزنامه نه فقط به تبليغ و تشويق سفر به سواحل کشورهاي ديگر و اطلاع رساني غير مستقيم از برگزاري جشن ها، کنسرت ها و مراسم ناهمگون با شرع و فرهنگ کشور در آن سوي مرزها مي پردازد، حتي يک دهم اين ميزان نيز به تبليغ و نوشتن از جاذبه ها و زيبايي هايي کشوري که در آن زندگي و کار مي کند نمي پردازد...
8-\tو اي کاش موضوع به همين جا ختم مي شد. روزنامه همشهري صرفا به تشويق گردشگري برون مرزي پرداخته و نه تنها اقدامي شايسته در توسعه گردشگري و نقاط ديدني کشورمان نمي کند، بلکه اقدام به تخريب دستاوردها و وجهه کشور نزد مردم و خارجي ها نيز مي کنند!... آيا اين است رسم مروت و مردانگي و خدمت به کشور؟ گردانندگان روزنامه همشهري! شما خود متهم به دريافت ميلياردها تومان پول براي تبليغ گردشگري خارجي و به انفعال کشيدن و تخريب گردشگري کشور هستيد، حالا چگونه است که در جايگاه شاکي قرار گرفته و از غم وضعيت گردشگري ايران مي گوييد؟... قضاوت در اين خصوص را نيز به افکار عمومي فهيم، پاک و غير سياسي وا مي نهيم.
انتهای پیام/